Als WordPress specialisten moeten wij natuurlijk op de hoogte blijven van alle laatste ontwikkelingen. Met die gedachte is Bart voor ons naar WordCamp Europe geweest in Wenen. Een groot congres van een weekend waarbij verschillende experts hun ervaringen delen. Het gaat verder dan alleen WordPress. Zo komen bijvoorbeeld ook onderwerpen als planningstechnieken, klantcontact, support, en heel veel andere onderwerpen voorbij.
Elke dinsdag trainingssessie met het team
Om het team kennis bij te brengen, hebben wij elke dinsdagochtend een trainingssessie. Deze ochtenden staat kennis centraal. We gebruiken deze ochtenden om te brainstormen en om nieuwe dingen te leren. De komende weken kiest Bart onderwerpen naar aanleiding van WordCamp Europe. Hij deelt zijn ervaringen en laat de bijbehorende talk (presentatie) zien. Zo leren wij er allemaal van, en kunnen we meebeslissen over nieuwe werkwijzen bij Geev.
Bloggen in 10 minuten
Vorige week was het onderwerp bloggen. Op WordCamp gaf Andrea Badgley hier een presentatie over. Andrea werkt als happiness engineer bij Automattic (het team achter WordPress). In haar talk, benoemde ze dat ze een blog had, maar vanwege tijd tekort schoot de blog er vaak bij in. Ze verloor subscribers. Ze besloot een nieuwe tactiek te proberen. Bloggen in 10 minuten.
Andrea Badgley posted on Twitter @AndreaBadgley Here’s my #wceu talk in article format. Publish in 10 Minutes Per Day — presented at WordCamp Europe.

Dat leek ons interessant om ook eens te proberen. Ik probeer ook wekelijks een blog te publiceren. Soms is daar te weinig tijd voor en wordt er wel eens een weekje overgeslagen. Daarnaast zorgt het feit dat je maar 10 minuten hebt om wat te bloggen er ook voor dat je blog wat natuurlijker wordt, wat misschien wel fijner leest.
Eerste ervaring met de 10 minuten methode
10 minuten is kort. Uiteraard wordt er eerst te tijd genomen om wat onderzoek te doen vooraf, maar zelfs het daadwerkelijke schrijven van de blog in 10 minuten is nog steeds vrij krap. Ik heb daarom de tijd bijgesteld naar 15 minuten. Het is zeker een interessante benadering. Het gaat vast nog wel even duren voordat ik hieraan gewend raak. Maar het is zeker aan te raden. Dus schrijf jij ook blogs? Probeer ook eens binnen 15 minuten een blog te schrijven.
Wel blogs, maar liever niet zelf schrijven?
Een blog is goed voor je website, we schreven er al over in onze blog “Webteksten, waarom schrijven we ze eigenlijk nog?”. Blogs zorgen voor zoekvolume en je kunt je specialisme delen met je doelgroep. Dat wordt écht gewaardeerd door je bezoekers.
Wil je liever niet zelf gaan schrijven? Je hebt er geen zin in, je “kan” het niet of je hebt er niet voldoende tijd voor? Laat ons je teksten dan schrijven. In ons netwerk zitten diverse specialisten op het gebied van contentcreatie. We helpen je dus graag.