Offline en online promotie voor uw webwinkel

De waarde van een Direct Mail (DM) wordt vaak onderschat, evenals het gebruik van andere offline media om je webwinkel te promoten. Hoe vaak merk ik niet dat website eigenaren (of het nu een webwinkel is of niet) denken dat ze na het online zetten van hun website “klaar” zijn. “Mijn klanten vinden mij wel”, is een vaak geroepen kreet, die slechts deels waar is. Er is inderdaad een grote kans dat je klanten je vinden, maar dit zijn vooral reeds bestaande klanten. Nieuwe klanten zal je naar je online zaak moeten trekken, net zoals je dat met een normaal bedrijf of winkel moet doen.

Reclame maken voor je webwinkel is dus belangrijk. Hiervoor kan je gebruik maken van advertenties in magazines, dagbladen, maar onderschat niet de waarde van Google. Google Adwords, maar ook Google Places zijn ideale methoden om beter gevonden te worden.

Wanneer je reclame gaat maken voor je website of online shop, bepaal dan eerst duidelijk je doel. Ik heb het dan niet alleen over de groep mensen die je wilt bereiken, maar ook over wat je precies wilt bereiken. Hierbij kan je denken aan: “ik wil de komende maand minimaal 100 trendy horloges verkopen aan jongeren”. Op deze manier kan je je advertentie zeer specifiek (laten) inrichten.

Inzetten van Direct Mail

Steeds vaker wordt Direct Mail ingezet door webshops. Niet alleen door de grote bedrijven als Google, Amazon of Vistaprint, maar ook de kleinere bedrijven stappen steeds vaker over naar deze vorm van klantenbenadering.

Op MarketingFacts.nl is vandaag een heel goed artikel verschenen met daarin 7 tips voor het inzetten van DM, specifiek voor webwinkels, maar zeker niet minder interessant voor andere website eigenaren. Je kan het volledige artikel over DM voor webwinkels terugvinden op Marketingfacts.nl.

Uw webwinkel laten groeien?

Wij ontwerpen en bouwen niet alleen webwinkels (natuurlijk met iDeal), wij kunnen u ook adviseren bij uw complete communicatie strategie rondom uw bedrijf. Wij ontwerpen een trendy webshop welke aansluit bij uw doelgroep of product, geven vorm aan uw huisstijl bestaande uit logo, visitekaartjes en briefpapier en creƫren ook uw advertenties, uw relatiegeschenken en beurspromotie. Wilt u meer informatie over onze diensten? Neem dan contact met ons op. Wij komen graag bij u langs om te kijken wat we voor elkaar kunnen betekenen.